Så här går det till - Beställningsguide:

1. Välj dina varor. Lägg dem i varukorgen genom att välja antal och sedan klicka på lägg i varukorg. 

0 eller summan överstiger lagersaldot betyder att garnet är slutsålt. Eftersom de flesta av våra garner är färgade för     hand  och i en begränsat omfattning inträffar det ofta.

2. Gå till varukorg och välj leveranssätt.

  • Postens varubrev som alltid lämnas vid brevlåda eller dörr.
  • Leveverans till ombud via PostNord.
  • Brevporto Obs. endast varot märkta med "porto ingår."
  • Hämta i butiken i Romelanda

3. Välj sedan betalningsalternativ.

  • Swish
  • Bankgiro
  • Presentkort

4. Klicka på fortsätt.

5. Fyll i din adress noggrant och var extra noga med E-Post adressen!

6. Klicka sedan i att du godkänner villkoren (som du kan läsa här nedanför)

7. Klicka sedan på BEKRÄFTA KÖP.

8. Gå till din epostlåda och läs bekräftelsemailet. Titta i skräpposten om det inte kommit, annars kontakta oss via epost.

9. Betala din beställning via swish (för en snabbare leverans) eller bankgiro

10. Vi skickar din beställning och hoppas att du skall bli riktigt nöjd med garnerna.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Villkor och information

1. Köp

Vid beställning träffas ett avtal om köp först när Tant Kofta bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas till kunden inom 24 timmar från att beställning mottagits. Om leveranstiden ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Kunden har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till det att varan är skickad. Tant Kofta har ägande och återtaganderätt av samtliga varor tills dess att fullständig betalning är erlagd av kund. För att handla hos mig måste Du som kund vara 18 år och jag måste kunna fastställa Din bostadsadress.

2. Pris 

Priserna i butiken är inklusive 25 % moms för beställningar inom EU. 

3. Frakt

En fraktkostnad på 55 kr tillkommer inom Sverige för varubrev med leverans i postlåda eller vid dörr. För leverans till ombud blir kostnaden 110:- Du väljer leveranssätt vid utcheckning i webbshoppen.

Utanför Sverige tillkommer fraktkostnad enligt Postens tariff på alla beställningar.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Förskottsbetalning till bankgirokonto: 529 3063 sker i förskott utan kostnad. Varorna skickas när vi mottagit Din betalning.

4.2 Förskottsbetalning med swish till nummer 123 197 6661

Kontouppgifter internationell betalning

IBAN

SE49 8000 0810 5991 4993 1314 

Bankens BIC

SWEDSESS

Kontohavare

LISELOTT BLOM 

Varor som finns i lager skickas från Tant Kofta inom en till fyra dagar efter beställning. Som regel postar vi paket måndag, onsdag och fredag.  

5. Leveranser

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan. Kunden upplyses då om ny beräknad leveranstid. Kunden har alltid rätt att häva köpet utan kostnad om inte varan finns i lager 

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. T.ex. att en leverantör eller speditör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger sig Tant Kofta ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transportrisken

Tant Kofta ansvarar för transport till dig som kund fram till den lämnats ut. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När Du får dina varor är det viktigt att Du kontrollerar så att varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig måste Du kontakta oss så snart som möjligt via e-post hej@tantkofta.se

9. Ångerrätt och Öppet köp

Du kan returnera en vara om Du inte är nöjd med den. Du har full returrätt inom 14 dagar efter att ditt paket har kommit till leveransadressen. Skicka tillbaka varan i dess originalförpackning och bifoga fakturan/följesedeln som Du fått i paketet. Du betalar för portot på returen.

10. Reklamationer

Konsumentköplagen gäller när du handlar av Tant Kofta. En vara kan reklameras om den har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. 

Om du hittar en defekt på den beställda varan: 

  1. Kontakta Tant Kofta omgående. Jag betalar kostnader för ev. returporto till mig.

  2. När reklamationen godkänts av Tant Kofta, skickar jag en ny vara utan kostnad, annars får du pengarna tillbaka.

Vid en eventuell tvist följer Tant Kofta alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller på det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att Tant Kofta har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

12. Reservationer

Tant Kofta reserverar sig för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi följer den nya GDPR-lagen. Vi försäkrar att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen m.m. 

http://www.konsumentverket.se/ 

http://www.arn.se/

Tillagd i varukorgen